tiistai 14. maaliskuuta 2017

KANTVIKIN RAUTATIEYHTIÖ

Joskus muinoin Kantvikiin pääsi junallakin, mutta sittemmin rata on poistettu. Niinpä Kantvikiin perustettiin oma rautatieyhtiö ja rata rakennettiin uudelleen entiselle reitille. Asemia... siis pysähdyspaikkoja tuli oikeastaan vain yksi, Båtvikiin ellei Kelan seisaketta lasketa. Siellähän se on seissyt rantaradan varressa käyttämättömänä, vaan ei enää. Onhan se nyt merkittävä risteyspaikka, josta pääsee Turun ja Helsingin suuntaan ja Kantvikin. On se vaan jotakin.

Kantvikin rautatieyhtiö (KantRail) hankki sinisen, pienen kiskobussin, jolka kulkee Kantvikista Kirkkonummelle ja Inkooseen, sekä Piccolino-junan, joka suihkii niin, että... sanotaan vain, ettei se kauan pyyhkäise pohjoisen hiihtokeskuksiin.


Masa ja Mortti päättivät testata tätä kiskobussia. He lähtivät perjantai-illan viettoon Helsinkiin ja tulivat takaisin - oliko se sitten illan viimeinen, vaiko aamun ensimmäinen juna, tiedä häntä.

Niin, ja Kantvikin rautatieyhtiön ylpeys, Piccolino- supernopea juna. Sirkku ja Pulmu jo testasivatkin tämä talvilomareissullaan. Nyt siihen rakennetaan ensimmäistä makuuvaunua. Mitäpä sillä oikeastaan tekee... niin. voihan se reittikartta vaikka vähän laajentuakin. Vaikka maailman ääriin, onhan tässä junassa kaikille raiteille sopiva muuttuva akseliväli, ja voimanlähteenäkin sellainen... sellainen... joku hybridi vai oliko se fuusio... tai kapillaari, ei se taisi olla... no ainakin sähköllä se toimii. Tällaista se on kun kyselee Kantvikin tytöiltä, heh! 


Tässä se makuuvaunu on rakenteilla. 


Käytävä alkaa olla verhoilua vaille valmiina


Käytävän ikkunan saa auki ja kiinni, kiva 


Ahdastahan täällä on kuin junan vessassa, mutta kyllä tähän hädät tekee. En mä nyt oikeasti viitsi kun koko maailma katselee mua :D 


Kädetkin saa pestyä ihan mukavasti ja...


ohoh, eihän täällä vielä olekaan suihkua :)